LINN ELIN PERSSON

Hej! Mitt namn är Linn och det är jag som äger denna bloggen! Här kommer en lär känna mig-lista som förhoppningsvis uppfyller sitt syfte! Fråga gärna om det är något mer du vill veta :)
 

1. Hur gammal är du?

 

Jag är 19 år. Lite för gammal enligt mitt tycke för att vara ärlig. Jag är en utav dem som insett att livet innan 18 kanske må ha varit de bästa åren i mitt liv. Vilket såklart är sant tills motsatsen är bevisad. 

 

2. Hur gammal känner du dig?

 

Jag känner mig betydligt yngre än så. Det bästa jag vet är att barnsla mig och känna mig exakt sådär fri och osynlig som man gjorde när man var liten och lekte kurragömma. Jag finner det svårare och svårare att leva mitt liv som jag vill ju äldre jag blir. Vilket 15 åriga jag inte hade kunnat tro, då längtade jag efter att fylla 18 år och att få ta studenten. Därefter trodde jag livet skulle vara i mina egna händer, fritt att göra vad jag vill. Men låt er inte luras, med åldern kommer ansvar och det som kallas pengar är något man själv måste tjäna in, vilket är det jag gillar lite mindre här i världen. Min dröm är att vara ekonomiskt oberoende, jag jobbar på en plan för att verkställa denna dröm, det går sådär än så länge...

 

3. Var bor du?

 

Jag bor i Dalsjöfors, 2 mil utanför Borås, som i sin tur ligger cirka en timmes bilresa öster om Göteborg. Här är jag född och uppvuxen. Bor tillsammans med min mamma, pappa, storebror och hund. Dem älskar jag 

 

4. Vad har du gjort i dag?

 

Idag har jag suttit hemma framför datorn. Är nyss hemkommen från en händelserik vecka på Island som ni kommer få höra mer om, jag lovar. Därav har jag varit ganska så trött idag. Jag har tagit en välbehövlig dusch, pratat i telefon med farmor i 40 minuter (inget ovanligt, hon är pratglad min lilla farmor), tagit en promenad med Acke (min hund), slötittat på en film och redigerat lite bilder. En väldigt skön dag! 

 

5. Sommar, höst, vinter eller vår, vilken föredrar du? Varför?

 

Höst. Men bara om det är en sån där fin höst ni vet. Då solen värmer skönt, det är torrt på backen, fina färger runt om kring och en sval vind då och då. En regning dag då och då gör mig ingenting, älskar när regnet slår som spön i backen. Då vill jag ut och springa ett varv runt huset! (på den nivån ligger min mentala ålder och jag älskar det, har bara lite svårt att hitta liksinnade personer i min omgivning) Det händer ju dock aldrig att vi får såna höstrar i Sverige, men man måste få drömma!

 

Jag gillar värmen på våren och sommaren men är väldigt ljuskänslig så mina ögon rinner varje dag och jag måste kisa så jag får ca 70 % mer rynkor dessa årstider + en hemsk huvudvärk på det. Därför blir hösten mitt slutgiltliga svar!

 

6. Är du beroende av någonting?

 

Typ choklad skulle man kunna säga. Mitt motto i livet är att en 200 grammare marabou hit eller dit gör bara gott! Sen skulle man kunna säga att jag är beroende av att samla på känslor. 

 

7. Nämn tre saker som man kanske inte vet om dig?

 

1. Jag är HSP - Highly Sensitive Person. Vilket kanske hör ihop med att jag är beroende på att samla på känslor. Musik kan beröra mig otroligt mycket, även filmer och böcker.

 

Har även svårt för att arbeta och koncentrera i vissa miljöer. När jag gick i skolan så gjorde jag t.ex. 99 % utav mina skolarbeten sittandes i min säng med fönstret täckt, dörren stängd, nedsläckt med favorit musik i öronen. Detta gjorde såklart att jag fick väldigt mycket mindre fritid då all min tid utanför skolan gick åt till att göra det jag inte kunde göra i skolmiljön, att plugga. 

 

Utöver detta så är jag introvert och skulle aldrig vilja ha det på något annat sätt. Utåt sätt ses både introverta personlighetsdrag och HSP som något negativt. Det svenska samhället idag är designat för extroverta utåtriktade människor som kan jobba under alla sorts förhållanden. Jag drömmer om att ändra samhällets syn på detta. 

 

2. Jag älskar filosofi och har även pluggat det i gymnasiet. Tycker själv att jag är väldigt bra på att filosofera och älskar att få folk att tänka några steg längre vad gäller sina liv och sin egen verklighet. Men mest så filosoferar jag nog för mig själv. Jag definerar mina tankegångar som väldigt särpräglade och påfrestande.

 

3. Detta vet nog dem flesta men är värt att ta upp här ändå. Jag vet inte om jag kan kalla honom idol, förebild eller någon jag älskar. Men jag har honom som en stor inspirationskälla och det är någon som öppnat upp världen för mig så som jag vill och behöver se den. Det är Johnny Depp jag pratar om. Har många gånger försökt förklara hur jag känner för honom men når aldrig riktigt fram. Så jag tänker lämna det vid att ni som förstår, förstår. Hahah

 

 
 

8. Var i världen skulle du vilja befinna dig just nu?

 

Precis där jag är. Hemma i mitt rum, sittandes framför datorn med mamma och pappa som lagar mat ihop ute i köket. Hunden sussandes på rygg i sin korg ute i hallen och med min bror sittandes i källaren som spelar sina datorspel med ett förfärligt slående på tangentbordet  ♥ 

 

9. Är du morgon- eller kvällsmänniska?

 

Jag är mer en natt och morgon människa. Jag älskar att vara aktiv då alla andra sover och har aldrig varit så mycket för sömn. Sömn är något som är i vägen för mitt liv. Älskar dock att vakna innan alla andra i huset vaknar och gå och koka mig en kopp kaffe med alldeles för mycket mjölk i och kolla igenom youtube, i min ensamhet. Nämnde jag är jag är introvert? hahah (missta dock inte vad introvert är, om du inte vet jag kan tipsa om den här boken: Introvert - den tysta revolutionen) (eller googla)

 

10. Vad heter du i andra namn?

 

Elin, som det står i titeln. Är ett stort fan av att använda hela mitt namn. Tycker om både Linn och Elin, de passar fint ihop på något sätt. Bra jobbat mamma och pappa!

 

11. Vill du gifta dig?

 

Inte nödvändigtvis. Är inte religiös på något sätt utan ser det endast som något av nöje att göra ihop med eventuella framtida partner och då borgerligt? (är det kallat så om det görs utanför kyrkan haha?)

 

12. Har du något smeknamn?

 

Jag har faktiskt ett, men det är endast en person som kallar mig det typ. Pinn är det! 

 

 
 
Har även glömt att nämna att jag tar väldigt mycket selfies. Här är en från Island!
 

Slutligen vill jag säga välkommen hit! Jag vet inte riktigt vart detta kommer att hamna eller leda men just nu gör jag det endast som en kul grej :) Tycker om att designa bloggar vilket jag gjorde mycket när jag var yngre men som sedan avtog under 3 år då jag gick i gymnasiet. Nu har jag fått upp ögonen för det igen och tycker det är kul att sitta och pilla med. Då kan jag ju lika väl använda bloggen också ^^ 

 

Många kramar/ Linn 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: